PROJEKT RESTART 4. 0 – Vzdělávací aktivity SOUHRNNÝ PŘEHLED
Vstupní vzdělávání – všichni účastníci
– Motivační program
Obsah: motivační zážitkový program v kontextu klíčových aktivit a individuálního přínosu projektu
zaměřený na posílení osobní kapacity jednotlivých zájemců/kyň o zapojení do projektu
- Časová dotace 4 hod.
– Pracovně-právní problematika
Obsah: zákoník práce a další legislativní úpravy spojené s trhem práce a s podmínkami v pracovním procesu, podmínky a možnosti zaměstnávání včetně OSVČ
- Časová dotace 6 hodin
– Orientace na trhu práce a příprava na vstup na trh práce
Obsah: nabídka na trhu práce v Plzeňském kraji, možné formy práce, příprava na vstup na trh včetně
sdílení zkušeností ve skupině.
- Časová dotace 6 hodin
– Zjišťování osobnostních a kvalifikačních předpokladů – 2 hodiny s psychologem
Obsah: osobní rozhovor s psychologem, vypracování individuálního plánu pro osobní rozvoj pracovních kompetencí a odborných znalostí v rámci účasti v projektu. – 1 h písemné testování, následné vyhodnocení s psychologem, 1 h osobní konzultace
Obecné vzdělávání – všichni účastníci
Průběh: Osoby zapojené do projektu si vyberou na základě individuálních plánů 4 semináře z nabídky 3 níže uvedených oblastí, které jsou vzájemně provázené a které vyplývají z aktuálních potřeb CS.
– Měkké dovednosti – variace nabídky v tématech:
1. Prezentační dovednosti
Obsah: např. sebeprezentace, sebereflexe, kritické vnímání sebe sama, schopnost se adaptovat, flexibilita,…
- Časová dotace 6 hodin
2. Emoční inteligence, řešení konfliktů a práce se stresem
Obsah: význam pocitů a potřeb v našem životě, co se v nás při stresu děje, příčiny konfliktů a nedorozumění, praktické tipy na zvládání stresu, prevence přetížení a vyčerpání
- Časová dotace 6 hod.
3. Práce s informacemi a kreativní myšlení
Obsah: pochopení a řešení problému, podnikatelské myšlení, rozhodování v podmínkách nejistoty, ochota riskovat, ochota učit se novým věcem, schopnost se adaptovat a přijímat změny, zvládání zátěže, objevování a orientace v informacích, myšlenkové mapy – tvorba a práce s nimi, objevování a práce s informacemi apod.
- Časová dotace 6 hodin
– Komunikační dovednosti – variace nabídky v tématech:
4. Efektivní komunikace a řešení konfliktů a Time management
Obsah: příčiny konfliktů a nedorozumění, nejčastější chyby v komunikaci, zásady efektivní komunikace, jak si porozumět, Time management, zásady plánování
Časová dotace 6 hodin
5. Sociální sítě
Obsah: jak využít soc. sítě pro potřeby podnikání, jak zasáhnout cílovou skupinu na soc. sítích, jak se pohybovat na soc. sítích bezpečně, příklady dobré a špatné praxe
- Časová dotace 6 hodin
– Finanční gramotnost
6. Základy finanční gramotnosti
Obsah: základy týkající se rodinného rozpočtu, podmínek pro půjčky, příjmy a výdaje domácnosti, rozpočty nákladů a příjmů pro podnikatele apod.
- Časová dotace 6 hodin
Každá osoba získá minimálně 24 hodin podpory z KA03.
Absolventi/ky obdrží potvrzení o absolvování konkrétních seminářů.
Specifické vzdělávání – všichni účastníci
Průběh: Účastník si vybere ze tří níže uvedených tematických oblastí minimálně 2 školení na doplnění znalostí získaných v KA02 a KA03.
– Základy podnikání
Obsah: legislativa, účetnictví, daně, podnikatelský záměr, byznys plán, rozpočet, praktické založení s.r.o. nebo OSVČ atd. – základní potřebné informace pro rozjezd podnikání
- Časová dotace 6 hod.
– Marketing a využívání moderních IT nástrojů
Obsah: nástroje marketingu a jak s nimi pracovat, jak je používat
- Časová dotace 6 hodin
– Specifické IT vzdělávání
1. Tvorba webových stránek
Obsah: všeobecné základní principy tvorby webových stránek, ukázky tvorby stránek – Webnode, WordPress, šablony pro e-shopy
- Časová dotace 6 hodin
2. Grafika pro negrafiky
Obsah: základní pravidla pro tvorbu propagačních materiálů, ukázka tvorby letáků – možnosti, vychytávky, tipy na možnosti zpracování – grafické programy, na koho se obrátit atp.
- Časová dotace 6 hodin
– Posilování osobnostní kapacity cílové skupiny
osoba mentora poskytne podporu formou individuálních konzultací. Diskuze s mentorem by měla směřovat ke zjištění, zda jednotlivci z cílových skupin již získali potřebnou podporu nebo jaké mají další potřeby.
- Pozice mentorky a odborných poradkyň – telefonické a emailové poradenství v různých oblastech-
- Vykazování prostřednictvím formulářů na disku
Absolventi získají potvrzení o absolvování konkrétních školení.
Kvalifikační vzdělávání
Průběh: Osoby si budou moci vybrat z připravené nabídky, která vychází jak z aktuálních potřeb trhu práce, tak i z odhadu jeho vývoje.
– Zkouška profesní kvalifikace Chůva pro děti do zahájení povinné školní docházky
Přípravný kurz (18 hodin) a zkouška (2 hodin). Síť pro rodinu, z.s. je autorizovanou osobou pro zkoušky profesní kvalifikace Chůva pro děti do zahájení povinné školní docházky (kód:69-017-M)
- Síť, lze průběžně dle vypsaných kurzů (únor, květen, srpen, říjen), realizace v PRAZE
– Manažer/ka NNO
rekvalifikace (120 hodin teorie + 40 hodin praxe), předpoklad. Síť pro rodinu aktualizuje na základě poptávky z NNO akreditaci rekvalifikačního kurzu manažer/ka NNO.
- Nabídka nejdříve březen 2020
– Asistent pedagoga, popřípadě ošetřovatel domácí péče
rekvalifikační kurz (160 hodin). Oblast asistence či péče se stává stále více potřebnou a navíc má přesah perspektivy do budoucnosti, proto se v projektu cíleně zaměříme na kvalifikaci v této oblasti.
– Volba jiného re/kvalifikačního kurzu
možnost volby dle osobního zájmu, ale v kontextu potřeb trhu práce v Plzeňském kraji tak, aby jejich restart na trhu práce vedl k jejich stabilnímu uplatnění na trhu práce.
Absolventi/ky obdrží certifikát o kvalifikaci od vzdělávací instituce, kde bude RK absolvovat.
Zaměstnávání
– Aktivity podporující zaměstnávání cílové skupiny u zaměstnavatelů (mateřských center, místních organizací, firem a podnikatelů)
Účastník projektu může být zaměstnán pouze v případě obdržení certifikátu o kvalifikaci.
Zaměstnání je na 0,5 úvazku ve firmě na pozici odpovídající rekvalifikačnímu kurzu, na základě pracovní smlouvy na dobu určitou s možností prodloužení smlouvy.
Přihlášky na leden 2020 ZDE